آخرین اخبار
کد مطلب: 80418
دانشکده دندانپزشکي چهارمحال و بختياري راه‌اندازي شود
تاریخ انتشار : 1393/06/02 22:01:24
نمایش : 2069
رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد گفت: دانشکده دندانپزشکي اين استان راه‌اندازي شود.
به گزارش سلام لردگان به نقل از فارس، محمود هاشم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري با گراميداشت هفته دولت اظهار کرد: طرح تحول سلامت از 15 ارديبهشت‌ماه جاري همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختياري آغاز شده که در اين مدت کوتاه رضايت‌ هم‌استاني‌هاي عزيز را به همراه داشته است.

وي افزود: در حال حاضر با توجه به اجراي طرح تحول نظام سلامت سهم بيمار در پرداخت هزينه‌هاي درمان 10 درصد و اين ميزان در مناطق روستايي و عشاير پنج درصد است.

هاشم‌زاده بيان داشت: قبل از انقلاب اسلامي ايران جمعيت استان چهارمحال و بختياري 400 هزار نفر بوده و تنها سه بيمارستان با 250 تختخواب در اين استان فعال بوده است.

رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد گفت: در حال حاضر در اين استان 9 بيمارستان با بيش از يک‌هزار و 400 تخت فعال وجود دارد که از اين ميزان بيش از يک‌هزار و 200 تخت آن متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکي است.

وي تصريح کرد: هم اکنون 600 پزشک عمومي، 300 پزشک متخصص و فوق تخصص، 133 دندانپزشک و بيش از 90 داروساز در استان چهارمحال و بختياري مشغول فعاليت هستند.

هاشم‌زاده بر ضرورت راه‌اندازي دانشکده دندانپزشکي در اين استان تاکيد کرد و افزود: هم اکنون شاخص‌‌هاي درماني در استان چهارمحال و بختياري بالاتر از متوسط کشوري است.

وي خاطرنشان کرد: يکي از محورهاي اصلي دولت تدبير و اميد تحول در نظام سلامت است که مي‌تواند رضايت‌مندي بيشتر مردم در اين زمينه را به همراه داشته باشد.

هاشم‌زاده تاکيد کرد: نگاه ما به آينده يک نگاه توسعه‌اي و بسيط است که نه‌تنها بتوانيم خدمات مناسب و در شان مردم ارائه دهيم بلکه بتوانيم استان چهارمحال و بختياري را به يک قطب توريست درماني در کشور تبديل کنيم.

وي با بيان اينکه 40 خانه بهداشت در اين استان در دست ساخت است، گفت: تا 22 بهمن سال جاري تمامي اين خانه بهداشت‌ها تکميل و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند.

رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد، بيان داشت: در مجموع دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد با وجود مسائل و مشکلات مالي 70 پروژه در دست ساخت دارد که از اعتبارات ملي، استاني و کمک خيران تامين اعتبار مي‌شوند.

وي تصريح کرد: در حال حاضر در دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد 177 عضو هيئت علمي و 2 هزار و 250 دانشجو مشغول تحصيل هستند که تمام تلاش ما بر اين است که بتوانيم دانشجويان باسواد و کارآمدي را تربيت کنيم که بتوانند به مردم خدمات‌رساني کنند.

رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي شهرکرد گفت: تنوع کار در اين دانشگاه بسيار زياد است به نحوي که ما در اين دانشگاه 7 هزار پرسنل داريم که 2 هزار و 500 نفر از آن‌ها قراردادي هستند.

انتهاي پيام

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس